Ir al contenido

Qualitative Research Methods for Media Studies
Foto de archivo: la portada puede ser diferente

Qualitative Research Methods for Media Studies Tapa dura - 2021

de Bonnie S. Brennen


Información de la editorial

This fully updated third edition provides students and researchers with the tools they need to perform critically engaged, theoretically informed research using methods that include interviewing, focus groups, historical research, oral histories, ethnography and participant observation, textual analysis and digital research.

Each chapter features step-by-step instructions that integrate theory with practice, as well as a case study drawn from published research demonstrating best practices for media scholars. Readers will also find in-depth discussions of the challenges and ethical issues that may confront researchers using a qualitative approach. With new case studies and examples throughout, this third edition also includes updated and expanded material on digital technologies and platforms, how to perform social media research, how to analyze a variety of multimedia texts, and reflections on the use of big data.

A comprehensive and accessible guide for those hoping to explore this rich vein of research methodology, this book provides students and scholars with the all tools they need to be able to work in today's convergent media environment.

Detalles

  • Título Qualitative Research Methods for Media Studies
  • Autor Bonnie S. Brennen
  • Encuadernación Tapa dura
  • Páginas 256
  • Volúmenes 1
  • Idioma ENG
  • Editorial Routledge
  • Fecha de publicación 2021-10-26
  • Features Bibliography, Index
  • ISBN 9780367641535 / 0367641534
  • Peso 1.16 libras (0.53 kg)
  • Dimensiones 9 x 6 x 0.63 pulgadas (22.86 x 15.24 x 1.60 cm)
  • Library of Congress subjects Mass media - Research - Methodology
  • Número de catálogo de la Librería del Congreso de EEUU 2021031593
  • Dewey Decimal Code 302.230

Acerca del autor

Bonnie S. Brennen is Professor Emerita of Journalism and Media Studies at Marquette University and Editor-in-Chief of Journalism Practice. Her research addresses relationships between media, culture, technology and society. She is the author/editor of eight books and one novel, and her research has been published in edited books and academic journals. In October 2015 she was inducted into the University of Iowa School of Journalism and Mass Communication Hall of Fame.

Ir arriba

Más ejemplares

Qualitative Research Methods for Media Studies
Foto de archivo: la portada puede ser diferente

Qualitative Research Methods for Media Studies

de Bonnie S. Brennen

  • Nuevo
  • Tapa dura
Estado
Nuevo
Encuadernación
Hardcover
ISBN 10 / ISBN 13
9780367641535 / 0367641534
Cantidad disponible
1
Librería
Southport, Merseyside, United Kingdom
Puntuación del vendedor:
Este vendedor ha conseguido 5 de las cinco estrellas otorgadas por los compradores de Biblio.
Precio
EUR 160.75
EUR 11.82 enviando a USA

Mostrar detalles

Descripción:
Hardback. New.
Precio
EUR 160.75
EUR 11.82 enviando a USA
Qualitative Research Methods for Media Studies
Foto de archivo: la portada puede ser diferente

Qualitative Research Methods for Media Studies

de Brennen, Bonnie S.

  • Nuevo
  • Tapa dura
Estado
Nuevo
Encuadernación
Hardcover
ISBN 10 / ISBN 13
9780367641535 / 0367641534
Cantidad disponible
1
Librería
Exeter, Devon, United Kingdom
Puntuación del vendedor:
Este vendedor ha conseguido 4 de las cinco estrellas otorgadas por los compradores de Biblio.
Precio
EUR 188.80
EUR 11.88 enviando a USA

Mostrar detalles

Descripción:
Routledge, 2021. Hardcover. New. 3rd new edition. 254 pages. 9.00x6.00x0.75 inches.
Precio
EUR 188.80
EUR 11.88 enviando a USA
Qualitative Research Methods for Media Studies
Foto de archivo: la portada puede ser diferente

Qualitative Research Methods for Media Studies

de Brennen, Bonnie S.

  • Nuevo
  • Tapa dura
Estado
Nuevo
Encuadernación
Hardcover
ISBN 10 / ISBN 13
9780367641535 / 0367641534
Cantidad disponible
2
Librería
Exeter, Devon, United Kingdom
Puntuación del vendedor:
Este vendedor ha conseguido 4 de las cinco estrellas otorgadas por los compradores de Biblio.
Precio
EUR 215.41
EUR 11.88 enviando a USA

Mostrar detalles

Descripción:
Routledge, 2021. Hardcover. New. 3rd new edition. 254 pages. 9.00x6.00x0.75 inches.
Precio
EUR 215.41
EUR 11.88 enviando a USA
Qualitative Research Methods for Media Studies
Foto de archivo: la portada puede ser diferente

Qualitative Research Methods for Media Studies

de Brennen, Bonnie S

  • Usado
  • Bien
  • Tapa dura
Estado
Usado - Bien
Encuadernación
Hardcover
ISBN 10 / ISBN 13
9780367641535 / 0367641534
Cantidad disponible
2
Librería
Franklin Lakes, New Jersey, United States
Puntuación del vendedor:
Este vendedor ha conseguido 5 de las cinco estrellas otorgadas por los compradores de Biblio.
Precio
EUR 176.66
EUR 3.64 enviando a USA

Mostrar detalles

Descripción:
Routledge, 2021-10-26. Hardcover. Good. Textbook, May Have Highlights, Notes and/or Underlining, BOOK ONLY-NO ACCESS CODE, NO CD, Ships with Tracking
Precio
EUR 176.66
EUR 3.64 enviando a USA
Qualitative Research Methods for Media Studies
Foto de archivo: la portada puede ser diferente

Qualitative Research Methods for Media Studies

de Brennen, Bonnie S

  • Nuevo
  • Tapa dura
Estado
Nuevo
Encuadernación
Hardcover
ISBN 10 / ISBN 13
9780367641535 / 0367641534
Cantidad disponible
5
Librería
campbelltown, Florida, United States
Puntuación del vendedor:
Este vendedor ha conseguido 1 de las cinco estrellas otorgadas por los compradores de Biblio.
Precio
EUR 216.73
EUR 18.68 enviando a USA

Mostrar detalles

Descripción:
Routledge. hardcover. New. 6x0x9. Brand New Book in Publishers original Sealing
Precio
EUR 216.73
EUR 18.68 enviando a USA
Qualitative Research Methods for Media Studies
Foto de archivo: la portada puede ser diferente

Qualitative Research Methods for Media Studies

de BRENNEN

  • Nuevo
  • Tapa dura
Estado
Nuevo
Encuadernación
Hardcover
ISBN 10 / ISBN 13
9780367641535 / 0367641534
Cantidad disponible
200
Librería
New Delhi, Andaman and Nicobar Islands, India
Puntuación del vendedor:
Este vendedor ha conseguido 4 de las cinco estrellas otorgadas por los compradores de Biblio.
Precio
EUR 244.93
EUR 14.00 enviando a USA

Mostrar detalles

Descripción:
Routledge, 2021. Hardcover. New.
Precio
EUR 244.93
EUR 14.00 enviando a USA
Qualitative Research Methods for Media Studies
Foto de archivo: la portada puede ser diferente

Qualitative Research Methods for Media Studies

de BRENNEN

  • Nuevo
  • Tapa dura
Estado
Nuevo
Encuadernación
Hardcover
ISBN 10 / ISBN 13
9780367641535 / 0367641534
Cantidad disponible
200
Librería
New Delhi, India
Puntuación del vendedor:
Este vendedor ha conseguido 4 de las cinco estrellas otorgadas por los compradores de Biblio.
Precio
EUR 244.93
EUR 14.00 enviando a USA

Mostrar detalles

Descripción:
Routledge, 2021. Hardcover. New.
Precio
EUR 244.93
EUR 14.00 enviando a USA